poniedziałek, 19 listopada 2012

004. Z notatnika szefa kuchni


Wybaczcie mi tak długą przerwę, postaram się wszystko sprawnie nadrobić :)!


W ramach przeprosin mam dla was pyszną propozycję na obiad lub kolację - faszerowane cukinie. Pomysł podrzucił mi mój rodzinny kuchenny mistrz - Zuzia :) Nasze przepisy różnią się nieznacznie, ale oba są równie smakowite!


Aby stworzyć te cudeńka potrzebujecie:
175 g kaszy jaglanej 
4 cukinie
mała cebulka
ok. 100 g fety
szczypta soli
szczypta pieprzu
10 dag żółtego sera

Zaczynamy od ugotowania kaszy jaglanej. Następnie przekrawamy cukinie, wydrążamy pestki ( dobrze zostawić trochę miąższu :) i odkrawamy końcówki. Teraz czas na zeszklenie cebulki - kładziemy ją na rozgrzane masło i czekamy, aż się stanie się delikatnie brązowa. Do kaszy jaglanej dodajemy fetę, pieprz i sól,  mieszamy dokładnie, nadziewamy nią połówki cukinii. Teraz wystarczy już tylko położyć na wierzch cebulkę i przykryć ją startym na grubych oczkach serem :). Piec w 200 stopniach przez mniej więcej 20 min.

Dla urozmaicenia smaku warto dodać trochę sosu ( np. czosnkowego ) przy podaniu :)

SMACZNEGO :)



2 komentarze:

  1. ulala.. pychota ;) wygląda czaderskooo ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj, miło mi zaprosić Cię do zabawy:
    http://vegarnkowo.blogspot.com/2012/11/liebster-blog.html
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń